Let's talk about..., Spring Super blog

În vacanţă “Romania is my country”


O seară obişnuită ca oricare alta. În general, după o zi agitată în care înghesui zilnic o mulţime de activităţi, îmi place să mă uit la un film sau să citesc ceva. Acum însă parcă nu aveam neapărat chef nici de una, nici de alta. Aşa că frunzăream site-uri la întâmplare, fără niciun scop anume. Aici nu ştiu ce vedetă tocmai îşi făcuse o augumentare de buze, dincolo un cuplu celebru tocmai divorţase, pe o altă pagină, ce mai era nou prin politică.

“Nimic pentru mine am gândit eu”, pregătită totuşi să mă întorc la cartea mea cea de toate zilele. Şi când să închid telefonul, ochii mi-au căzut pe un titlu care mi-a atras atenţia: “Peste jumătate dintre români afirmă că au redescoperit România ca destinaţie turistică în 2018”. Chiar aşa să fie? Când toţi românii abia aşteaptă să vină vara tocmai pentru a pleca în Grecia!

Curioasă, am citit mai departe studiul realizat de Consiliul Naţional al  Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din România, care releva faptul că acest lucru se datorează introducerii sistemului de vouchere ca o iniţiativă de redresare a turismului românesc.

-“Ha!” mi-am zis. “Parcă aveam şi eu tichete de vacanţă”. Lucrând în TVR de peste 15 ani a existat o perioadă când nu eram nici bugetari, dar nici societate comercială. Aşadar, această instituţie funcţiona după propriile reguli, care s-au schimbat între timp de când este finanţată eminamente de la bugetul de stat. Aşadar, acum puteam beneficia şi noi de astfel de recompense menite să îţi ofere un strop de relaxare fără să scoţi prea mulţi bani din buzunar.

Dar înainte să mă apuc să scotocesc toată casa pentru a găsi celebrele tichete, am citit cu interes mai departe. Astfel, am aflat că peste 1.2 milioane de bugetari au fost răsplătiţi cu tichete de vacanţă în valoare nominală de 1450 lei, statul alocând pentru acest program aproximativ 370 milioane de euro. Dar având în vedere că ele au fost valorificate tot în ţară, parte din bani s-au întors tot la stat. Mai precis 45-50% din valoarea voucherelor emise au fost recuperate din beneficiile directe şi indirecte ale programului. Însă pe lângă stat, şi salariaţii au s-au putut bucura de o vacanţă menită să le încarce bateriile şi totodată să îi facă să descopere cât de frumoasă este (încă!) ţara noastră. Peste 84% dintre cei care au beneficiat anul trecut de tichetele de vacanţă s-au declarat foarte mulţumiţi şi mulţumiţi de acestă iniţiativă şi totodată 83% dintre angajatori au declarat că doresc să acorde acest beneficiu şi în 2019  salariaţilor lor.

Iar angajatorul meu chiar se afla printre cei 83%! Dar unde oare am pus misterioasele tichete? Nu mai aveam niciun chef de citit. Deja eram cu gândul la vacanţă… Romania is my country! Am sărit din pat, am aruncat telefonul din mână şi m-am pus pe răscolit casa. Da, parcă le văzusem pe undeva. Dar unde? Şi da, recunosc, că atunci când vine vorba de ordine, eu o am pe-a mea, dar în … dezordine.

După o bună bucată de răscolit, mi-am dat seama că nu le găsesc şi pace. Dar ştiam că sunt pe undeva. Aşadar am abandonat pentru moment căutarea pentru că aveam ceva mult mai important de făcut: să îmi planific propria vacanţă! Dar unde să merg mai întâi? În Deltă? În Maramureş? În Apuseni? Parcă fiecare zonă a ei avea ceva tainic care mă chema. Însă habar n-aveam ce înseamnă să îţi plăteşti un concediu cu tichete de vacanţă şi nici ce paşi ar trebui să urmezi pentru a putea face acest lucru.

Din întâmplare am descoperit o platformă virtuală unde am găsit toate informaţiile de care aveam nevoie. Am aflat astfel cât de simplu este să îţi faci o rezervare online dacă vrei să faci plata cu tichete de vacanță prin Travelminit. Pur şi simplu, le trimiţi o solicitare  menţionând din start forma de plată aleasă, adică faptul că vei folosi tichete pentru a-ţi achita serviciile. După confirmarea rezervării, trebuie să trimiţi cardurile de vacanţă la sediul lor, mai ales că acceptă toate tipurile. Şi gata! Poţi pleca în vacanţă.  Asta dacă ştii unde, aşa cum era dilema mea. Pentru că nu mă puteam hotărî doar la o singură destinaţie.

Însă dintre 1500 de cazări oferite de Travelminit aveam de unde alege. Chiar dacă m-aş fi decis la o cabană sau la vreun apartament. Dar parcă totuşi, nu aş merge la mare. De data asta aş folosi banii pentru un concediu altfel. De ce nu ne-am gândi totuşi la un road trip? Nu am fost niciodată într-o astfel de călătorie, am vedea mai multe destinaţii şi în plus, ne-am întinde cât ne este plapuma, fără să mai scoatem alţi bani din buzunar. Sau cel puţin, măcar să încercăm.

Zis şi făcut. Demult ne doream să vizităm Vulcanii noroioşi din apropiere de Berca, judeţul Buzău, tocmai pentru acel mirific peisaj selenar care te face să simţi că poţi păşi pe Lună. Ştiam că este o rezervaţie protejată încă din 1928 tocmai datorită rarităţii fenomenului, însă nu ştiam că ei sunt rezultatul unor procese chimice de mare adâncime care aduc la suprafaţă diverse tipuri de gaze amestecate cu noroi care erup, pur şi simplu, atunci când te aştepţi mai puţin. Deci clar, îi trecem pe listă.

De acolo, însă încotro? Spre Ardeal sau spre Moldova? Cred că spre Braşov, unde am găsit o pensiune cochetă numai bună pentru a ne odihni oasele obosite aflată doar la câştiva paşi de Biserica Neagră, pe care oricum nu am mai vizitat-o demult. La Maisonette pare locul ideal pentru un popas la poalele Tâmpei. În plus, ne putem trezi dimineaţă şi pleca mai departe. Sau poate mai rămânem aici câteva zile să ne relaxăm şi să facem o drumeţie pe munte? Greu de hotărât, nu-i aşa?

De la Braşov, am merge mai departe spre Covasna, acolo unde există mofete unice în ţară. Nu ştiţi ce sunt mofetele? Sunt emanaţii de gaze vulcanice, în special de bioxid de carbon care au efecte benefice dovedite asupra diverselor tipuri de boli cardiovasculare, dermatologice, ginecologice şi endocrine. Însă nu trebuie neapărat să fii bolnav pentru a te bucura de tot ceea ce presupune mofetoterapia, efectul său revigorant şi relaxant fiind un câştig pentru fiecare individ. În plus, de ce nu ne-am bucura şi noi de o astfel de experienţă? Mai ales că putem utiliza tichetele de vacanţă şi pentru alte servicii, nu doar cazare, atâta timp cât există în cadrul unităţii turistice?

Sibiu

De la Covasna aproape sigur ne-am opri la Sibiu. Nici nu ştiam că Sibiul este singurul oraş turistic care deţine 3 stele Michelin (Green Guide Stars), cea mai înaltă cotaţie de care se bucură o localitate din România. Străinii îl consideră printre “cele mai  fermecătoare oraşe din Europa”, conform unui top realizat de Huffington Post sau “printre cele mai idilice locuri de vizitat” conform unui clasament al celebrei reviste Forbes, însă noi, românii, ştim destul de puţine lucruri despre el. Pe lângă faptul că a fost Capitală Culturală Europeană în 2007, fapt care i-a asigurat o înflorire pe toate palierele, Sibiul se mândreşte cu o mulţime de premiere care i-au marcat istoria: pe lângă primul muzeu din România, celebrul Bruckenthal inaugurat în 1787, în oraşul cu aer medieval au fost ridicate: primul spital, prima bibliotecă, prima farmacie, prima moară de hârtie, prima librărie, prima clădire de teatru, prima grădină zoologică, prima staţiune montană. Cam multe lucruri de văzut într-un singur loc… ca să nu mai punem la socoteală că Păltinişul este doar la o aruncătură de băţ.

Şi dacă tot am ajuns la Sibiu de ce nu ne-am întoarce pe Transalpina, cea care taie munţii Parâng din Carpaţii Meridionali,  una dintre cele mai frumoase şosele montane care urcă până aproape 2000 de metri altitudine? Despre ea se spune că ar fi fost construită de legiunile romane în timpul războaielor cu dacii sau că ar fi fost construită şi pietruită de germani în timpului Primului Război Mondial. Cert este că “poteca dracului” cum era supranumită a fost iniţial o potecă de munte utilizată de ciobanii din Mărginimea Sibiului. Iar acum este unul dintre cele mai frumoase drumuri din România. Dar preferatul meu rămâne tot Transfăgărăşanul. Oricum, la Rânca trebuie să ne oprim sigur.

Asta da, vacanţă! Parcă deja nu mai am răbdare! Deci, unde îmi sunt tichetele de vacanţă? Mă duc să le caut din nou. Trebuie neapărat să îmi fac rezervările pe Travelminit.  Nu de alta, dar s-ar putea să schimb din nou planul. Şi cine ştie pe unde ajungem?

Articol scris în cadrul Spring Super Blog 2019

Surse foto: TripAdvisor; Romaniatourism

4 thoughts on “În vacanţă “Romania is my country””

  1. Frumos traseul și am aflat si multe lucruri noi – faptul ca și datorita tichetelor ne revenim la capitolul turism, ca Sibiul este singurul cu 3 stele Michelin. Felicitări și mult succes!

    1. Sunt atatea zone minunate in tara asta despre care nu stim mare lucru… ne-am obisnuit sa minimizam tot si sa credem ca oriunde altundeva este mai bine fara sa stim macar ce este in gradina noastra. Adevarul este ca gresim. Ps. Multumesc tare.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.