Vineri in poeme

Dimineaţa iubirii de George Şovu


pure love

Te iubesc

cum iubesc dimineţile

care-mi urcă în vine

Pure şi adevărate

Ca fiecare cântec închis

 în trupul meu!

      

Te iubesc

cum iubesc florile

ce-şi înalţă culoarea

spre ochii unui albastru

imens şi greu

de strălucire!

Te iubesc

cum iubesc cerul

sprijinit de frunţile noastre

ca un cerc uriaş,

de senin,

Ce ne uneşte visurile!

… Te aştept ca pe o ploaie de primăvară

Cu buze însetate şi mâinile întinse în adorare.

Te aştept smulgând promisiuni clipelor,

Strivind între degete nedumeririle şi îndoielile!

Te aştept cu ochii îmbătaţi de dor,

Cu suflet fremătând şi fruntea plecată,

Cu gânduri dospite-n aroma speranţelor!

… Setos îţi beau mireasma

Şi-ţi cuprind obrajii cu palmele amândouă,

Cum cuprinzi în suflet o minune,

Şi totuşi tu-mi şopteşti,

“Mi-e aşa dor de tine!”

George Sovu
Sursa foto

Ps. Am ales pentru “Vineri în poeme” această poezie de George Şovu tocmai pentru că astăzi cred că nu se ştiu prea multe lucruri despre el, deşi a fost scriitor, poet, scenarist, autor de manuale de limbă română, realizator de emisiuni de radio şi televiziune. 31 de volume de literatură îi poartă numele dintre care cele mai cunoscute sunt “Liceenii”, “Extemporal la dirigenție”, “Liceenii rock’n’roll” “Liceenii în alertă”, ele fiind totodată şi punctul de plecare pentru celebra serie de filme “Liceenii”. Nici poeziile sale nu sunt mai prejos, el debutând cu poezie în “Scânteia tineretului” în 1950. De atunci a scris şi publicat peste 2500 de articole, eseuri, pamflete.  Ultima sa carte a fost “Te rog, Făt-Frumos” care a apărut în 2013, doar cu trei ani înainte să părăsească această lume.

2 thoughts on “Dimineaţa iubirii de George Şovu”

  1. Cât de tare m-am bucurat să citesc această poezie! A reușit să șteargă praful de pe amintiri și să îmi descopere undeva, rătăcită, o poezie care mi-a plăcut enorm când eram mică: Tu ești. Tot de George Sovu. Cred ca aveam vreo 10 ani și mi-o recita mătușa, care era o tânără rebelă și îndrăgostită pe vremea aceea. O știa pe toată și pe mine mă fascinau versurile. Încă mă fascinează.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.